گروه شهری: در جلسه مشترک وزارت کشور و شهرداری تهران، مسئولان اقتصادی دولت برای پرداخت بودجه حمل‌ونقل عمومی تهران تعهد دادند.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی از تعهد جدید مسئولان اقتصادی دولت برای پرداخت بودجه حمل‌ونقل عمومی تهران به‌ویژه پرداخت کامل یارانه بلیت اتوبوس و مترو و همچنین بودجه عمرانی مترو در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد.

محمد حسین مقیمی از برگزاری جلسه مشترکی با معاون اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور و همچنین مسئولان وزارت کشور و شهرداری تهران خبر داد و گفت: در این جلسه دلایل عدم‌پر داخت بودجه حمل ونقل عمومی تهران پیگیری شد و مسئولان دولتی وعده دادند یارانه بلیت اتوبوس و متروی تهران به‌صورت کامل پرداخت شود.

وی با تایید اینکه متروی تهران در بخش عمرانی هم متناسب با گذشت 9 ماه از سال بودجه دریافت نکرده، افزود: در این جلسه مسئولان دولتی عنوان کردند پولی که تا‌کنون از بودجه سال 90 به مترو داده شده حدود 30 درصد بودجه مصوب مجلس بوده که با بازه زمانی 9 ماهی که از سال می‌گذرد، تناسب ندارد.

مقیمی با اعلام اینکه در این جلسه مقرر شد در کوتاه‌ترین مدت ممکن این رقم حداقل به 60 درصد بودجه مصوب مجلس برسد، اعلام کرد: تخصیص 60 درصدی بودجه هم مورد رضایت ما نیست و معتقدیم حداقل 70 درصد بودجه باید محقق شود.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس خاطرنشان کرد: در جلسه کمیسیون عمران مجلس، معاون اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور نیز حضور داشتند و عنوان کردند در تلاش هستند تا امکاناتی در قالب فاینانس چین در اختیار شهرداری تهران و متروی پایتخت قرار بگیرد.

کد خبر 153412
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز